We respecteren uw privacy

Wij en onze partners passen cookies toe op een apparaat en verwerken persoonlijke gegevens om advertenties en inhoud te personaliseren, de resultaten van advertenties en inhoud te meten, inzicht te krijgen over de betreffende publiek en producten te ontwikkelen en verbeteren. Met u toestemming kunnen wij en onze partners gebruikmaken van locatiegegevens en identificatie door het scannen van apparaten. Klik hieronder om toestemming hiervoor te geven. Lees onze privacybeleid voor meer informatie.

Elk jaarverslag zet aan tot reflectie. Een bijzonder jaar zoals 2020 doet dat in hogere mate.

Wij beseffen nog sterker dan voorheen dat het onderlinge contact met elkaar en met onze cliënten het werk echt leuk en interessant maakt. Het is precies dát wat ons verbindt. Wellicht houden we fysiek de komende jaren wat meer afstand en zullen korte overleggen vaker digitaal plaatsvinden, er zal nadrukkelijk ruimte worden gemaakt voor het sociale contact.

VOORWOORD
footer-vierkant.svg

Michael Bick,

Voorzitter Raad van Bestuur

handtekening-bick.svg

De duur en de intensiteit van de coronapandemie heeft veel bedrijven op de proef gesteld. Wij hebben gemerkt hoe veerkrachtig en solide het overgrote deel van onze cliëntenportefeuille is; er was slechts een beperkt aantal faillissementen en/of betalingsregelingen. Daarin toont zich opnieuw de kracht van de ondernemers in de echte economie. We zijn trots op deze ondernemers en op de goede relatie die we met hen onderhouden.

Wat de uitdagingen van het jaar 2020 hebben aangetoond, is dat de investeringen die we de afgelopen jaren hebben gedaan in het versterken van de adviesdienstverlening waardevol zijn voor onze cliënten. Het gaat daarbij om sneller kunnen signaleren wat aandacht behoeft en daarop anticiperen, en op de inzet van collega’s die zich hebben gespecialiseerd in een bepaald vakgebied of onderdeel van de fiscaliteit. Ook het kunnen faciliteren van ondernemers met accurate en actuele informatie door werkprocessen te digitaliseren en automatiseren, bewijst zijn waarde. De komende jaren zullen deze ontwikkelingen dan ook worden voortgezet.

In het verslagjaar en ook in de eerste helft van 2021 zien we wederom het aantal offerteverzoeken voor dienstverlening in Audit & Assurance oplopen. De tijd en de tarieven die nodig zijn om aan alle kwaliteitsnormen te voldoen, kunnen reëel geoffreerd en gefactureerd worden. Waar dat in het bestaande cliëntenbestand onvoldoende mogelijk was, hebben we afscheid genomen van cliënten en daarmee ruimte gecreëerd voor nieuwe. Ondanks de groei van het team, dat de omvang van 100 personen in 2020 passeerde, konden we ook in 2020 niet op alle offerteverzoeken ingaan.

De vraag van onze cliënten naar onze ondersteuning, de mate waarin onze medewerkers zich daarvoor hebben ingezet, en de aanwas van nieuwe cliënten hebben ertoe geleid dat het financiële resultaat van onze organisatie in 2020 zonder meer goed is. De omzet nam toe van € 59,2 miljoen in 2019 naar € 62,9 miljoen in 2020; een groei van 6,3%. De toegevoegde waarde per fte nam toe van € 32.900 naar € 34.200. 

In 2022 bestaat DRV 100 jaar. Die leeftijd bereiken we door onze belofte ‘Stilletjes een van de beste kantoren van Nederland’ waar te maken. Dat vraagt om een voortdurende ontwikkeling van de organisatie met het vizier gericht op de toekomst en op wat nog beter kan. We stimuleren en helpen onze medewerkers in hun professionele en persoonlijk ontwikkeling, zodat we samen steeds meer van waarde zijn voor ondernemers in de echte economie. Want dat is en blijft wat ons verbindt.

"Wij beseffen nog sterker dan voorheen dat het onderlinge contact met elkaar en met onze cliënten het werk echt leuk en interessant maakt."

professional-headshot... (copy1)

De waarde van het werken op kantoor bekijken we nu anders. Alle medewerkers kunnen inmiddels plaatsonafhankelijk werken met een mobiele telefoon en laptop. Hierdoor is meer flexibiliteit mogelijk die bijdraagt aan een gezonde werk-privébalans. Het kantoor zal nadrukkelijker een plaats van ontwikkeling en ontmoeting worden. Een plaats ook waar onze cultuur wordt ervaren en geborgd. Waar we kennis uitwisselen en ideeën opdoen en jongeren begeleiden in hun ontwikkeling. De inrichting van onze kantoren passen we daarop aan. Het worden ruim opgezette, uitnodigend ingerichte ruimten waar iedereen prettig kan werken. Na een pilot op een vestiging, worden dit jaar twee nieuwe kantoren volgens het nieuwe concept ingericht, daarna volgen de andere. 

Vorig jaar schreef ik dat onze organisatie op een sterk fundament staat en ik ongelooflijk trots ben op onze mensen die toen al de eerste (moeilijke) periode van de pandemie achter de rug hadden. Inmiddels zijn we een jaar verder en kan ik alleen maar vaststellen dat de organisatie, onze mensen en hun onderlinge band nog sterker is dan gedacht. De verantwoordelijkheid voor onze cliënten wordt gezamenlijk gevoeld en genomen; er is en wordt hard gewerkt om onze cliënten in een voor velen moeilijke periode actief en goed bij te staan.

Elk jaarverslag zet aan tot reflectie. Een bijzonder jaar zoals 2020 doet dat in hogere mate.

Wij beseffen nog sterker dan voorheen dat het onderlinge contact met elkaar en met onze cliënten het werk echt leuk en interessant maakt. Het is precies dát wat ons verbindt. Wellicht houden we fysiek de komende jaren wat meer afstand en zullen korte overleggen vaker digitaal plaatsvinden, er zal nadrukkelijk ruimte worden gemaakt voor het sociale contact.

VOORWOORD
footer-vierkant.svg

De waarde van het werken op kantoor bekijken we nu anders. Alle medewerkers kunnen inmiddels plaatsonafhankelijk werken met een mobiele telefoon en laptop. Hierdoor is meer flexibiliteit mogelijk die bijdraagt aan een gezonde werk-privébalans. Het kantoor zal nadrukkelijker een plaats van ontwikkeling en ontmoeting worden. Een plaats ook waar onze cultuur wordt ervaren en geborgd. Waar we kennis uitwisselen en ideeën opdoen en jongeren begeleiden in hun ontwikkeling. De inrichting van onze kantoren passen we daarop aan. Het worden ruim opgezette, uitnodigend ingerichte ruimten waar iedereen prettig kan werken. Na een pilot op een vestiging, worden dit jaar twee nieuwe kantoren volgens het nieuwe concept ingericht, daarna volgen de andere. 

Vorig jaar schreef ik dat onze organisatie op een sterk fundament staat en ik ongelooflijk trots ben op onze mensen die toen al de eerste (moeilijke) periode van de pandemie achter de rug hadden. Inmiddels zijn we een jaar verder en kan ik alleen maar vaststellen dat de organisatie, onze mensen en hun onderlinge band nog sterker is dan gedacht. De verantwoordelijkheid voor onze cliënten wordt gezamenlijk gevoeld en genomen; er is en wordt hard gewerkt om onze cliënten in een voor velen moeilijke periode actief en goed bij te staan.

handtekening-bick.svg

Michael Bick,

Voorzitter Raad van Bestuur

professional-headshot... (copy1)

"Wij beseffen nog sterker dan voorheen dat het onderlinge contact met elkaar en met onze cliënten het werk echt leuk en interessant maakt."

De duur en de intensiteit van de coronapandemie heeft veel bedrijven op de proef gesteld. Wij hebben gemerkt hoe veerkrachtig en solide het overgrote deel van onze cliëntenportefeuille is; er was slechts een beperkt aantal faillissementen en/of betalingsregelingen. Daarin toont zich opnieuw de kracht van de ondernemers in de echte economie. We zijn trots op deze ondernemers en op de goede relatie die we met hen onderhouden.

Wat de uitdagingen van het jaar 2020 hebben aangetoond, is dat de investeringen die we de afgelopen jaren hebben gedaan in het versterken van de adviesdienstverlening waardevol zijn voor onze cliënten. Het gaat daarbij om sneller kunnen signaleren wat aandacht behoeft en daarop anticiperen, en op de inzet van collega’s die zich hebben gespecialiseerd in een bepaald vakgebied of onderdeel van de fiscaliteit. Ook het kunnen faciliteren van ondernemers met accurate en actuele informatie door werkprocessen te digitaliseren en automatiseren, bewijst zijn waarde. De komende jaren zullen deze ontwikkelingen dan ook worden voortgezet.

In het verslagjaar en ook in de eerste helft van 2021 zien we wederom het aantal offerteverzoeken voor dienstverlening in Audit & Assurance oplopen. De tijd en de tarieven die nodig zijn om aan alle kwaliteitsnormen te voldoen, kunnen reëel geoffreerd en gefactureerd worden. Waar dat in het bestaande cliëntenbestand onvoldoende mogelijk was, hebben we afscheid genomen van cliënten en daarmee ruimte gecreëerd voor nieuwe. Ondanks de groei van het team, dat de omvang van 100 personen in 2020 passeerde, konden we ook in 2020 niet op alle offerteverzoeken ingaan.

De vraag van onze cliënten naar onze ondersteuning, de mate waarin onze medewerkers zich daarvoor hebben ingezet, en de aanwas van nieuwe cliënten hebben ertoe geleid dat het financiële resultaat van onze organisatie in 2020 zonder meer goed is. De omzet nam toe van € 59,2 miljoen in 2019 naar € 62,9 miljoen in 2020; een groei van 6,3%. De toegevoegde waarde per fte nam toe van € 32.900 naar € 34.200. 

In 2022 bestaat DRV 100 jaar. Die leeftijd bereiken we door onze belofte ‘Stilletjes een van de beste kantoren van Nederland’ waar te maken. Dat vraagt om een voortdurende ontwikkeling van de organisatie met het vizier gericht op de toekomst en op wat nog beter kan. We stimuleren en helpen onze medewerkers in hun professionele en persoonlijk ontwikkeling, zodat we samen steeds meer van waarde zijn voor ondernemers in de echte economie. Want dat is en blijft wat ons verbindt.

Online magazines | DRV Accountants & Adviseurs

Wilt u op een fijne manier dieper in gaan op ontwikkelingen in administraties, belastingen, fiscale regelingen, financieel inzicht en nog veel meer? Bekijk hieronder losse edities en abonneer u en krijg altijd de nieuwe magazines in uw mailbox.
Volledig scherm